masaya-small
Masaya & Co. – 100% cirkulär möbeltillverkning

För varje såld möbel planteras 100 nya träd. Masaya & Co. är ett möbelföretag som särskiljer sig genom att ha kontroll över hela produktionskedjan, genom att de planterar träd, bearbetar trät, och tillverkar möblerna på ett och samma ställe.

Ny varumärkesstrategi

Masaya & Co. ville ha hjälp att ta fram en varumärkesstrategi och ett designkoncept för att bättre kommunicera varumärket och kunna växa, framförallt i USA, men även Europa och Asien. 

masaya-connotations3

Masaya & Co. Konnotationer –  ett nytt sätt att uppleva varumärket.

Den nya värumärkesstrategin handlar om att stärka varumärket genom att synas i sammanhang som går i linje med Masayas kärnvärderingar. 

#1 / MASAYA MAGAZINE
Upplev Masaya & Co. genom Masaya Magazine där du kan läsa reportage, artiklar och intervjuer om intressanta ämnen, platser, människor och event.
#2 / REDEFINING THE SHOWROOM
Istället för att ha kostsamma butiker och traditionella showrooms, föreslog vi nya sätt att nå ut med möblerna på fysiska platser, där kunder kan se och känna på produkterna. Hotell, restauranger, lägenhetsvisningar, och pop-up butiker – där ska möblerna visas. Vi tog även fram ett förslag på en digital lösning för att visa var möblerna finns.
#4 / LIMITED EDITION
För att återspegla Masaya and Co.’s värdeord ”Unique”, ”Circular”, och ”Renewable”, ville vi skapa en exklusiv känsla av originalitet, kvalitet och hållbarhet genom att skapa en limited edition där varje möbel blir unik genom att möblerna numreras.

#4 / LIMITED EDITION

För att återspegla Masaya and Co.’s värdeord ”Unique”, ”Circular”, och ”Renewable”, ville vi skapa en exklusiv känsla av unikhet, kvalitet och hållbarhet – motsatsen till massproduktion – genom att skapa en limited edition där varje möbel blir unik genom att möblerna numreras.

#3 / MASAYA ACCESORIES
Vi föreslog en ny produktkategori med produkter, som salladsbestick, skålar, skärbrädor, lampor och liknande, där Masaya & Co.’s logotyp bör vara ingraverad i varje produkt – för att, på så vis, skapa fler interaktioner med varumärket.  
masaya-connotations2
masaya-map

Vi skapar tjänster som gör människors liv enklare. 

Vi skapar tjänster som gör människors liv enklare. 

The Design Project powered by Accigo

The Design Project powered by Accigo

Asset 1